اکثر خودروها به خصوص 206 سبک مجهز به سیستم لنت ترمز بوش 206 هستند.
سیستمهای ترمز دیسکی از سه جزء اصلی تشکیل شدهاند: یک «دیسک» یا روتور ترمز، یک مجموعه پیستون هیدرولیک به نام مجموعه کالیپر ترمز و یک جفت لنت ترمز.
لنت های ترمز دیسکی از مواد ایجاد کننده اصطکاک ساخته شده اند. هنگامی که پدال ترمز فشار داده می شود، پیستون های هیدرولیک لنت های ترمز را به دو طرف سطح صاف روتور ترمز فشار می دهند و اصطکاک کافی برای توقف خودرو ایجاد می کنند.
فرآیند ترمزگیری باعث می شود که لنت ها و روتورها با هر بار اعمال ترمز کمی فرسوده شوند. این بدان معنی است که آنها به طور دوره ای به اندازه کافی فرسوده می شوند تا بر قدرت توقف وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ضروری است که بلافاصله آنها را جایگزین کنید.
لنت ترمز خوب بسیار بیشتر از توانایی آن در توقف وسیله نقلیه است. توانایی جذب و پخش گرما، سرعت سایش و میزان صدا و گرد و غباری که ایجاد می کند، همه مواردی هستند که هنگام انتخاب لنت ترمز باید در نظر گرفته شوند.
انتخاب لنت ترمز با کمترین هزینه ممکن است وسوسه انگیز باشد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که شما واقعاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید.
لنتهای ترمز با کیفیت پایین میتوانند بسیار پر سر و صدا باشند، سریعتر فرسوده شوند و همچنین باعث ساییدگی سایر قطعات سیستم ترمز مانند روتور ترمز شوند که به معنای هزینه بیشتر در دراز مدت استلنت های ترمز غیرآزبست آلی (NAO) به دلیل آرایش ارگانیک خود آلودگی ندارند زیرا مواد اصطکاک را از دست می دهند و به راحتی دور ریخته می شوند.
لنتهای NAO نرمتر از سایر لنتهای ترمز هستند، که آنها را ساکتتر میکند، اما همچنین به این معنی است که سریعتر سایش میشوند و ممکن است گرد و غبار تولید کنند. آنها برای کاربردهای خودروهای سبک تر که نیازی به ترمز شدید زیادی ندارند، بهترین گزینه هستند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.